Marele Colibri

Colibri . Pasarea celebra pentru micimea ei. Dar nu ea este cea care mi-a daruit inspiratia pentru numele acestui blog. Acel Colibri care m-a inspirat este un baitel de culoare, care vrobeste spaniola cu un dulce accent frantuzesc, protagonist intr-un film ( mexican cred) de pe la 1960. Un copil salvat de la sclavie de un marinar contrabandist cu suflet mare, un haiduc al apelor. Intrebat in timpul unui proces inpotriva contrabandistului, in care era citat ca martor, care e numele lui, raspunde cu hotarare : "Colibri", cu accent pe ultima silaba. Cu un rr care ii faceau sa vibreze buzele groase de negrisor si care a intiparit in capul meu poate pentru totdeauna frumusetea acestui cuvant rostit in felul acela. Intrebat daca acesta este numele cu care l-a botezat contrabandistul a raspuns ca da. Iar cand l-au intrebat de numele lui dinainte a raspus fara sa clipeasca: Negrotei, Cioara, Caine jegos. Atunci mi-am dat seama de frumusetea deosebita si dragostea pe care acest nume o poarta in el. Si de atunci am tot meditat la conotatiile acestui nume. Am gasit extrem de multe din cele mai diverse, dar toate foarte profunde si foarte aproape de valori lipsite de superficialitate. Si atunci m-am gandit sa fac acest blog pe care sa-l denumesc asa.

Voi scrie aici despre acel Colibri care traieste in sufletul meu.

Comentarii

Postări populare