Cereale cu coacaze si afine - 8luni+



Asta a mancat piticul meu la micul dejun azi. Sanatos, gustos si avand in vedere ca e vorba de micul dejun e important sa fie si rapid de preparat. Reteta e cat se poate de simpla si este ok pentru bebelusi cam din jurul varstei de 8 luni. Aveti nevoie de :

- apa calduta sau lapte formula in functie de cat stiti ca manamca bebe ( sau chiar un pic mai mult avand in vedere ca este foarte gustos si s-ar putea sa manace ceva mai mult decat de obicei). - eu am folosit cam 90 ml

- cereale, de preferint mixte, atat cat sa obtineti consistenta dorita - eu am folosit un ameste de 2 cereale pentru bebelusi BIO de la Topfer : Orez cu Banane si Alac ( Grau Spelt) - este o combinatie foarte hranitoare si bine tolerata de bebelusi inca de la 5-6 luni.

- 1 mana de ameste de coacaze rosii si afine congelate - le-am pus de cu seara intr-un borcan in frigider pentru a se dezgheta. Le-am scos inainte de a prepara mancarica. Le-am pus intr-o strecuratoare si am presat fructele cu mana astfel incat sa pun in cereale doar zeama si pulpa dar nu si samburi.



- 1/2 mar de marime medie dat pe razatoare de sticla - nu intentionam initial sa-i pun si mar dar avand in vedere ca fructele de padure sunt un pic acrisoare am pus si mar pentru a fi putin dulce.


Rezultatul a fost gustos si s-a papat tot :).

SPECIFICATIE IMPORTANTA:

Ca la orice lucru nou introdus in alimentatie, si la fructele de padure trebuie sa urmariti eventualele reactii alergice ( cel mai frecvente sunt iritatiile pielii dar in cazuri mai grave pot aparea secretii nazale, respiratie suieratore si varsaturi. Si nu se dau decat coacaze si afine pana la 1 an. Capsunele, zmeura, murele au un potential mai mare alergen si de aceea trebuie evitate pana la prima aniversare. Stiu ca pe piata se gasesc cereale pentru bebelusi, recomandate de la 6 luni, cu toate fructele de padure dar sfatul meu e sa le evitati. Oricum un astfel de preparat nu se da foarte frecvent ci doar o data de 2 ori pe luna asa ca nu are rost sa dati banii pe astfel de produse.

Am sa povestesc mai multe despre alergii intr-un post viitor.

Comentarii

Postări populare