Piure de cartofi cu sfecla rosie- 7 luni+

Pentru pranzul lui Matei am facut azi un piure delicios si simpatic, care cu un pic de sare ( dupa gustrul meu desigur) este numai bun si pentru mamici, tatici dar mai ales bunici :).
Ingrediente :

-1 cartof de marime medie- fiert in coaja sau copt - eu l-am fiert
-1 sfecla rosie cam tot de marimea unui cartof - deci mititica - de asemenea fiarta in coaja - cica asa isi pastreaza porprietatile cel mai bine .
- 2 linguri branzica de casa - eu am folosit o branzica dulce, grasa cumparata , certificata BIO.
- 1 lingurita ulei- nerafinat, presat la rece , eventual organic - de rapita - puteti sa-l inlocuiti si cu ulei de masline sau de floarea soarelui , care au si ele un continut bogat in vitamine si antioxidanti, atat timp cat si acestea sunt presate la rece si nerafinate. Daca nu intruneste aceste 2 conditii uleiul vostru mai bine nu mai puneti deloc ulei in aceasta reteta pentru ca eu nu l-am folosit pentru aportul caloric mare ci pentru continutul de vitamine si antioxidanti. Am ales uleiul de rapita pentru ca pe langa vitamine si antioxidanti are un continut mare de acizi grasi nesaturati Omega3 - cica de 10 ori mai mare decat uleiul de masline- iar Omega3 este foarte important pentru dezvoltarea creierului si a celuleor nervoase. Daca citit pe cutiile de lapte praf toate au acest acid gras Omega 3 tocmai din aest motiv. Si pentru ca acum bebelusul mananca mai putimn lapte si mai multa mancarica cred ca nu strica sa-i introducem si noi in preparate acest Omega 3.

In cazul ni care este nevoie putina apa - pentru a face piureul mai moale.
Acestea sunt toate ingredientele , se pun in robotul de bucatarie si se paseaza pana la consistenta dorita.

Si am obtinut minunatia asta viu colorata :D:



Bineinteles ca vor iesi 2 sau 3 portii , depinde de cat mananca copilul. Asa ca eu am pus o portie intr-un borcan si l-am bagat la congelator . Am etichetat borcanul cu numele continutului si data la care a fost preparat. Peste 2, 3 zile am sa-i dau si cealalta portie.
Desi nu pare , lui Matei i-a placut foarte mult :D.



Comentarii

Rodica a spus…
Pare miam ;) si ela a papat azi supa de cartofi dulce si piure de măr

Postări populare