Legume cu dressing de avocado, iaurt si usturoi


De curand am introdus acest preparat in alimentatia lui Matei si m-am gandit sa vi-l impartasesc pentru ca ii place mult mult de tot.
Pentru ca e inca iarna am folosit tot legume congelate. Am luat de data asta un amestec Bio de legume care se numeste -Legume la wok.
Nu va speriati ca nu i le-am facut la wok, le-am facut la steamer dar am ales acest amestec pentru ca avea si un ingredient care ma interesa pe mine: BROCOLI. Pentru ca a facut 9 luni m-am gandit ca e timpul sa incerc sa-l introduc si pe Mr. Brocoli in dieta lui Matei, desi mi-a fost un pic teama de obiceiul prost al acstuia de a provoca imbalonare, si deci gaze si discomfort pentru bebe. Dar am zis ca asta e. Cine nu incearca nu stie ce ar fi daca.



Pe langa brocoli amestecul meu mai are morcovi galbeni si portocalii, ardei rosu, fasole verde si ceapa. Destul de ok. Am pus toate astea intr-o tava la steamer si le-am stropit cu putin ulei de masline. Si intrucat mi s-a parut ca ar mai fi loc si de niste cereale pe langa aceste legume m-am hotarat sa bag la steamer si niste mei si niste orez integral. Desigur BIO :D. Si pentru ca nu aveam nevoie decat de o cantitate mica de cereale si nu aveam chef sa mai murdaresc un nivel al steamer-ului (nu se numeste comoditate ci eficienta :)) am procedat in felul urmator : am luat un borcanel mic - gen de mancare pentru bebelusi, am pus in el putin orez integral si putin mei si am pus apa si un strop de ulei peste, si am asezat borcanelul langa legume. In 40 de minute au fost gata toate, inclusiv cerealele. \

Am luat legumele si le-am tocat putin cu un cutit cu lama groasa. Apoi in castronel le-am amestecat cu orezul si meiul fiert.

Am pisat 1/2 de avocado intr-un alt castronel si l-am amestecat cu 2 linguri de iaurt de capra ( din asta am avut). Am luat un catel mic mic de usturoi ( culmea, usturoiul ROMANESC din piata are si catei mici ) si l-am pisat si l-am amestecat bine in castronul cu avocado si iaurt. Dupa care am turnat acest dressing peste legume si le-am amestecat.

A iesit super si Matei a apreciat asta . A mancat tot, tot! Intrucat am avut legume si orez pentru 2 portii, ce mi-a ramas netocat am pus intr-un castronel , si i-am dat a doua zi intr-o alta combinatie super : cu somon. Si pentru ca am vazut ca i-a placut usturoiul i-am pus si la combinatia cu peste putin usturoi facut cu apa. Adica mujdei, ce mai!? S-au batut turcii la gura lui din nou.

Nu pot sa va doresc decat bebelusi mancaciosi, ca idei de retete sanatoase vin din toate partile.

Comentarii

Postări populare