Stimulare dezvoltare inteligenta bebelusi 1


Image courtesy of David Castillo Dominici at FreeDigitalPhotos.net

Fiecare parinte isi creeaza propriile joculete si metode de a isi distra si stimula copilul, dar uneori sunt binevenite si idei din afara, testate si cu rezultate, ca sa zic asa. Doar ca astfel de idei nu am prea gasit pe nicaieri. Asa ca m-am gandit sa impartasesc eu cu voi ideile mele si poate, daca experienta va ajuta, veti imparti si voi cu mine activitatile experimentate de voi legate de subiect. Sper ca titlul acestui post sa ajunga sa fie urmat de foarte multe numere in coada si impreuna sa reusim sa-i distram pe ghidusi la maxim si sa-i ajutam sa se dezvolte frumos, armonios si echilibrat. Dar vreau sa fac o mentiune : in acceptiunea mea de stimulare a dezvoltarii cuvintele de de baza sunt distractie si placere, atat pentru copil cat si pentru parinte si nicidecum nu implica stresarea sau fortarea de niciun fel a copilului.


O sa va dau prima idee de dezvoltare a copilului pe care eu am numit-o "Baga nasul in cleste ". Acest joculet l-am vazut la nasa noastra care se juca cu baietelul ei, pe vremea cand nu era nasa noastra si Matei nn era nici macar planificat. Dar mi s-a parut asa dragut la momentul acela incat se pare ca mi s-a intiparit in minte.
Nu mai stiu ce varsta avea baietelul nasilor cand am vazut eu acest joculet la ei. Eu l-am incercat cu Matei de pe la 5 luni si ceva si am ramas uimita sa constat ca inca de la asa o varsta mica raspunde la o comanda - bineinteles exprimata clar, adica intr-un "limbaj kinestezic", limbajul preferat al bebelusilor.

Asadar sa va spun in ce consta jocul. La inceput ii prindeti in joaca nasul in " cleste" (degetul aratator si cel mijlociu indoite formeaza clestele) si ii ziceti formula magica, mereu aceiasi, " Baga nasul aici". Puteti sa inventati alta formula magica daca vreti, dar asta e clara, usor de retinut, si contine cuvantul cheie
nas
pe care cu ocazia asta il va si invata repede.

Dupa un timp, incercati doar sa ii aratati clestele si sa-i spuneti formula magica, "Baga nasul aici" . Veti fi uimiti sa vedeti cum ghindocul rade si vine cu nasul si-l baga in cleste. Daca nu se intampla asta, probabil nu v-ati jucat destul timp cu el. Mai acordati-i niste timp si dupa aceea incercati din nou. Si retineti, in aceasta perioada copilului ii place repetitia, asa ca incercati o perioada sa va jucati zilnic cu el acest joc.
Pe langa distractia si incantarea copilului si satisfactia voastra este garantata : aveti un copil genial- fara indoiala !

Va doresc distractie cat cuprinde!

Comentarii

Postări populare