Cum ne putem feri de raceli si viroze natural


Acum cateva luni am descoperit un lucru si super interesant si super util. Am descoperit ca pot sa impiedic raspandirea virusilor intr-o incapere daca pulverizez in atmosfera uleiuri esentiale naturale 100%. Eu foloseam uleiuri esentiale din cand in cand, pentru a raspandi un miros frumos in incapere avand in vedere ca nu mai folosesc de ceva vreme odorizante de camera, de cand am aflat ca sunt toxice si nu-s deloc bune pentru plamani. Totusi nu aveam idee ca in acelasi timp in care ma bucur de un miros frumos in camera le vin de hac si virusilor. Acum ca am aflat folosesc aproape zilnic.

Unde am citit aceasta informatie mentiona si faptul ca in mai multe spitale din Europa ( din pacate nu si din Romania), se utilizeaza in mod curent cu succes dezinfectarea camerelor bolnavilor utilizand uleiuri esentiale. Interesant nu!?

Si mai interesant este ca se estimeaza ca daca toata lumea ar utiliza un aparat de pulverizare a uleiurilor esentiale 2 ore pe zi, riscurile propagarii epidemiilor ar fi aproape inexistente. Nu stiu ce sa zic de asta, mi se pare o exagerare dar oricum, sigur s-ar vedea o diferenta in numarul de imbolnaviri. Cred ca cel mai bine s-ar testa acest lcuru in gradinite. Si zic asta pentru ca toti copiii pe care ii stiu si se duc la gradinita sunt mai mereu bolnaviori, tusesc, stranuta, le curge nasul etc. Si e normal pentru ca se contamineaza unul pe celalat iar si iar.


Image courtesy of Evgeni Dinev at FreeDigitalPhotos.net

Evident nu toate uleiurile esentile au asemenea rezultate. Am citit ca cele mai bune uleiuri pentru acest lucru sunt cele de niauli, bergamota, eucalipt, levantica si lamaie. Eu le-am folosit pe toate, mai putin niauli. Dar parerea mea e ca daca folositi levantica si/sau lamaie este de ajuns. Acestea au avantajul ca se gasesc la orice plafar ( magazin naturist), sunt ieftine ( intre 7 si 10 lei ) si in plus au si un si miros placut, cu care toata lumea e deja familiara.
Se spune ca uleiul esential de lamaie poate ucide, in mai putin de 4 ore, toate bacteriile si virusii din atmosfera unei incaperi. Asa ca eu zic ca merita incercate.

Exista mai multe feluri de a pulveriza in atmosfera uleiurile esentiale dar ca sa nu ma lungesc prea mult promit sa revin cu un alt post cat de curand despre acest lucru.

In incheiere vroiam sa mentionez ca, desi eu am fost racita de 2 ori iarna asta, Matei care a stat tot timpul cu mine, nu s-a imbolnavit. Si asta este foarte important, pentru ca noi adultii ne putem indopa cu medicamente fara sa ne gandim de 2 ori, dar la bebelusi e mult mai delicata treaba si nu trebuie sa sarim cu pastila ci trebuie sa incercam cat putem
1. sa prevenim si
2. sa tratam cat mai natural.

Stateam si ma gandeam de ce oare informatiile ca acestea nu sunt mai promovate. Probabil fiindca nimeni nu are un interes. Sa nu mai mentionez un posibil conflict de interese. Industria farma ar suferi prea mult daca noi nu am mai raci toata ziua si am fi mai sanatosi. Dar voi daca credeti utila aceasta informatie ar fi bine sa o raspanditi cat mai mult pe orice cale posibila. Dati share, povestiti prietenilor si colegilor, povestiti educatoarelor de la garadinita, sau conducatorilor de gradinite private. Cred ca la gadinitele private ar putea exista un interes real pentru ca le-ar rezolva o mare problema- absenteismul.

Miroase frumos, iti da o stare de bine si de optimism si omoara si virusii. Ghici uleiule esential ce e? :D

Comentarii

Postări populare