Stimulare dezvoltare bebelusi 4 - Echilibrul


Despre etapele mersului la bebelusi si varsta la care acestia incep sa mearga exista foarte multe articole destul de complexe pe internet. Asa ca nu am de gand sa repet toate aceste informatii. O sa spun doar 2 lucruri pe care le-am constata din viata mea alaturi de cei 2 baieti ai mei si care mi se par utile de stiut.

1. Este fals ca daca sunt mai dolofani copiii merg mai tarziu. Amandoi bebelusii mei au fost ( cel mic inca e) dolofani bine si amandoi au mers devreme. 11 luni si jumatate cel mare si 9 luni cel mic ( da, mi se pare incredibil inca) . Si deasemenea nu e o regula ca daca merge de-a buselea incepe sa mearga mai tarziu. Cel mare nu a mers deloc de-a buselea si a mers mai tarziu ca cel mic, care a mers, si inca merge uneori de-a buselea.

2. A doua chestie interesanta pe care as vrea sa o impartasesc am constatat-o la cel mic, care a inceput sa mearga la 9 luni singur singurel cu un echilibru incredibil. Am fost foarte uimita de cat de precoce a fost la mers si ce echilibru extraordinar are, in ciuda faptului ca e grasut, insa am descoperit ca cel mai probabil am contribuit si noi la acesta performata a lui. Zilele trecute citeam in cartea Bebelusul inteligent. 100 de jocuri pentru dezvoltarea rapida a bebelusului cum ca datul in leagan dezvolta foarte mult echilibrul bebelusilor. Si atunci mi-a picat fisa. Bebelusul nostru, de cand sta in fundulet bine, de pe la 5 luni si jumatate a fost dat aproape zilnic in leagan. Asa ca da, as zice ca se confirma in cazul nostru.

In concluzie, daca vreti sa aveti copii "mergareti", puteti incerca datul in leagan ca metoda de dezvoltare a echilibrului. Rau sigur nu face.

PS: Am pus si link-ul cartii in caz ca va intereseaza.



Comentarii

Postări populare